تفاوت پدیکور و مانیکور چیست؟

تفاوت پدیکور و مانیکور چیست؟

شاید بگویید که انجام پدیکور و مانیکور مختص به بانوان است در صورتی که اگر کمی بیشتر فکر کنید نظرتان را بر می‌گردانید. بسیاری از مردان هستند که در طول فعالیت‌های روزانه زیادی از دست‌ها و پاهای خود کار می‌کشند، به همین دلیل باید به آن‌ها رسیدگی کنند. در هنگام انجام این فعالیت‌ها ممکن است که ناخن‌های دست یا پا آسیب ببینند یعنی به صورت ناخوشایندی رشد کنند یا این که روی آن‌ها تاول مشاهده شود. برای رفع این مشکلات انجام مانیکور و پدیکور بهترین راه  حلی است که می‌توانند انجام دهند.

بی دلیل نیست که بسیاری از ورزشکاران همانند لبرون جیمز و… هر هفته اقدام به انجام مانیکور و پدیکور می‌کنند. پدیکور و مانیکور برای مردان گزینه بسیار مناسبی است اما متاسفانه بسیاری از این قبیل فعالیت‌ها را دوست ندارند. چرا که فکر می‌کنند پدیکورها فقط رنگ‌های جذابی هستند که خواصی هم ندارند در صورتی که باز هم این یک تصور اشتباه است. در حقیقت پدیکور و مانیکور یعنی این که شما دست و پاهای سالمی داشته باشید و این مورد هم در اعتماد به نفس شما هم بسیار موثر واقع می‌شود.     

برای آشنایی بیشتر با این دو فرآیند بایستی که شناخت کافی راجع به آن‌ها داشته باشید پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

پدیکور مردان چیست؟

همان گونه که قبل‌تر اشاره کردیم پدیکور برای سلامتی پاهای مردان گزینه بسیار مناسبی است اما به دلایل مختلف بسیاری از آن‌ها این کار را انجام نمی‌دهند. آن دسته از مردانی که به پاهای خود و سلامتی خود اهمیت می‌دهند همین الان نوبت بعدی خود را در سالن‌ها مشخص کرده‌اند؛ چرا که از بهداشت فردی و فواید درمانی پدیکور کاملا اطلاع دارند. پدیکور پاشیدن رنگ‌ روی ناخن‌ها و یا انگشت‌ها نیست البته اگردوست داشته باشید می‌توانید این کار را بکنید. اما این واقعیت دارد که پدیکور می‌تواند پاهایی سالم را به شما هدیه دهد. قبل از این که از انجام دادن آن سر باز نمایید به این فکر کنید که چقدر پیش آمده که پاها عرق کرده باشند و زمخت و بدبو باشند؟ یا این که پوست‌های زمخت آن‌ها تکه تکه شده؟ پاها تاول زده یا این که ناخن آن‌ها رو به داخل رشد کرده باشد؟ و…

کمی با خودتان رو راست باشید اگر این مشکلات را دارید شاید بهتر درک کنید که سلامتی پاها چقدر لذت بخش و مهم است. شما به هیچ عنوان نباید بهداشت فردی و سلامتی پاها را نادیده بگیرید. اما اگر این‌ها دلایل کافی نیستند بهتر است به تجملات آن فکر کنید. با انجام پدیکور ناخن‌های شما را مرتب می‌کنند و به آن‌ها فرم می‌دهند. جرم‌ها و کثیفی‌ آن‌ها بدون هیچ دردی برداشته می‌شود. برای پاهای شما ماساژ در نظر گرفته می‌شود و… تمام این کارها وسوسه انگیز است که همین الان نوبت خود را در بهترین سالن رزرو کنید.     

مراحل انجام پدیکور

پدیکورها انواع مختلفی دارند که با انجام مراحل زیر می‌توان آن‌ها را انجام داد:

1.) در وهله اول بایستی که ناخن‌ها را از هر گونه چربی و کثیفی پاک کنند.

2.) بایستی که یک لگن یا هر وسیله‌ مناسبی که در اختیار دارند را با آب ولرم کنند. سپس حدود 5 الی 10 دقیقه پاها را در آن قرار دهید. در این وهبه باید موادی همچون رزماری، نمک مخصوص، اکالیپتوس و… را در آب ولرم مخلوط کنند.

3.) روی سطح پاها یا ساق پا از اسکراب استفاده شود؛ سپس به منظور پاک شدن مواد اسکراب از روی پاها بایستی آن‌ها را آب کشی کنید.

4.) حال با استفاده از سنگ پا یا سوهان خیس شده باید زبری پاشنه پا را بسابید تا پوست‌های مرده از آن جدا شوند. زمانی که پوست پا نرم‌تر شد می‌توانید که مجددا آن را آب کشی کنید و به آرامی آن را خشک کنید.

5.) حال برای تسکین دهی و پاها و مچ‌ها باید انتظار مالیده شدن ژل و لوسیون تسکین دهنده را داشته باشید.

بیشتر سالن‌ها دارای پدیکورهایی با پوشش تسکین دهنده‌ای برای کل پا دارند و حتی ماساژ کوتاه این کار را می‌کند.

مزایای پدیکور

فواید و مزایایی که برای پدیکورهای مردانه وجود دارند عبارت‌اند:

1-ناخن‌های سالم به صورت مناسب کوتاه می‌شوند:

بهترین قسمت انجام پدیکور به ناخن‌ها بر می‌گردد؛ کوتاهی مناسب ناخن باعث می‌شود که بدون ریسک رشد به طرف داخل حذف شود.

2- افزایش جریان و گردش خون را به همراه دارد:

با ریلکس کردن و ماساژ دست و پا قطعا گردش خون در رگ‌ها به درستی انجام می‌شود. به عبارتی یک روش عالی برای افزایش جریان  خون خواهد بود که منجر به نابودی تنش‌ها در ماهیچه هم می‌شود.

3- سلامتی ناخن‌ها:   

پاها و دست‌ها در طول روز در معرض آلودگی‌های محیطی زیادی قرار می‌گیرند که پدیکور کردن یکی از بهترین راه‌ها برای نابودی آلودگی ازروی آن‌ها است. با این روش حتی سلول‌های مرده نیز پاک می‌شوند و پا تمیز شدن زیر ناخن‌ها از عفونت‌های قارچی جلوگیری می‌شود.

4- کاهش استرس:

یکی از بارزترین روش‌ها برای استراحت اعصاب بدن و جوانسازی انسان، ماساژ بدن است. بنابراین با یک ماساژ حرفه‌ای و مناسب خستگی‌ها و کوفتگی‌ها از بدن انسان خارج می‌شود. به دنبال این آرامش و رفع خستگی تمام استرس‌هایی که در طول روز کشیده‌اید برطرف می‌شوند.

5- نرمی و لطافت دست و پا:

بسیاری از افراد در فصل زمستان دستان و پاهای خشکی دارند که پدیکور یک راه درمانی برای این مشکل در زمستان خواهد بود. وجود لوسیون‌ها و روغن‌ها داخل آب ولرم و ماساژ پاها باعث می‌شود که ناخن‌ها و دست و پاها مرطوب نگه داشته شوند و در نهایت پوستی سالم به شما هدیه دهند.

مانیکور چیست؟ 

این روزها کاشت و زیبایی ناخن بسیار باب شده اما در این میان افرادی هم هستند که می‌خواهند زیبایی ناخن‌ها را بدون عوارض بدی داشته باشند. اگر می‌خواهید ناخن‌های زیبا و در عین حال کاملا طبیعی داشته باشید توصیه می‌کنیم حتما از مانیکور استفاده کنید. مانیکور کردن ناخن در منزل یا در سالن‌ها فرقی ندارد اما داشتن اطلاعات کافی راجع به آن می‌تواند نتیجه بهتری را نصیب شما کند. پس اگر اطلاعاتی راجع به مانیکور ناخن ندارید بهتر است که بدون هیچ دردسری به سالن‌ها بروید و کار را برای خود راحت کنید.

در حقیقت مانیکور یک روش مراقبتی ناخن است که از روی دست‌ها انجام می‌شود. اصولا در این روش‌ ناخن‌ها فرم دهی می‌شوند و سپس پوست‌های اضافه آن‌ها را از روی دست با ابزار مخصوص بر می‌دارند. مانیکورها به روش‌های مختلفی انجام می‌شوند که تماما باعث می‌شوند ناخن‌هایی زیبا و سالم داشته باشید.

در بسیاری از سالن‌های آرایشی معتبر زنانه و یا مردانه در هنگام مانیکور کردن ناخن لایه برداری و ماساژ دست هم انجام می‌شود که باب میل همه خواهد بود و در نهایت هم زیبایی و سلامت را به شما می‌بخشد.

مراحل انجام مانیکور

در این روش بایستی در وهله اول ناخن‌ها خیس شوند و سپس با استفاده از سوهانی به برطرف کردن شکستگی‌ها بپردازند. حال ناخن‌ها کاملا مرتب و به یک اندازه هستند و سپس با استفاده از لوازم مخصوص بایستی که پوست‌های مرده اطراف ناخن به عقب کشیده شوند. حال تمام اضافات آن‌ها برداشته می‌شود برای ترمیم ناخن‌ها مالش پشت دست صورت می‌گیرد.

با این مالش جریان خون به سرعت در زیر پوست دست برقرار می‌شود و ناخن‌ها آماده ترمیم خواهند بود. پس از ترمیم ناخن‌ها معمولا در سالن‌های زنانه فرآیند لاک زنی انجام می‌شود. مانیکور یکی از بهترین روش‌ها برای زیبایی و تمیزی ناخن‌های دست و پا است؛ پس هر زن و مردی که به فکر بهداشت و سلامتی ناخن‌های خود هستند می‌توانند از این روش بهره‌مند شوند.  

مزایای مانیکور

در حقیقت این ماساژ دست‌ها منجر به افزایش خون در رگ‌ها می‌شود و در نهایت هم با استفاده از لوسیون‌ها می‌بینید که ناخن‌ها رشد بهتری خواهند داشت. وجود انواع لوسیون‌ها در مانیکور باعث استحکام ناخن‌ها و انعطاف پذیری هر چه بیشتر آن‌ها می‌شود.

با مانیکور کردن ناخن‌ها رطوبت آن‌ها تامین و حفظ می‌شود. بنابراین برای انجام این کار انتخاب سالن بسیار مهم است چون بایستی از مواد مرغوب و طبیعی برای مراقبت از دست‌ها استفاده شود.

استفاده از مواد شیمیایی قوی به پوست دست شما آسیب می‌زند و ناخن‌ها هم به مرور زمان شکننده‌تر می‌شوند. بنابراین همیشه برای انجام کارهایی از این قبیل حساسیت بیشتری صرف کنید تا بهترین‌ها را برای حفظ سلامتی خود انتخاب کنید.

وجود موم‌های پارافینی و لوسیون‌های درمانی و در نهایت روغن مخصوص در مانیکور برای تمیز کردن سلول‌های مرده و ماساژ دست بسیار مفید خواهد بود. پس از پایان کار متوجه می‌شوید که ناخن‌های شما مرتب و دست‌هایتان بسیار زیبا شده‌اند.

سعی کنید که به صورت دائم هر چند وقت یک بار این کار را انجام دهید که پوست دستتان بهبود یابد و ناخن‌هایی مرتب داشته باشید.

سخن نهایی

و در نهایت باید اشاره کنیم که تفاوت میان این دو روش این است که مانیکور یک روش درمانی و تقویت کننده برای ناخن‌های دست است در صورتی که پدیکور یک روش درمانی برای ناخن‌های پا خواهد بود. باید تاکید کنیم مرد و زن ندارد هر کسی که به مرتب بودن دست و پای خود اهمیت می‌دهد می‌تواند از این روش‌ها بهره‌مند شود. اساسا سالن ویلانژبیوتی از بهترین مواد اولیه برای انجام مانیکور و پدیکور استفاده می‌کند؛ پیشنهاد می‌کنیم به این سالن مراجعه کنید تا ناخن‌های بسیار مرتب و دست‌هایی زیبا را برای شما به ارمغان بیاورند.

تازه های وبلاگ