انواع مدل مو مردانه

انواع مدل مو مردانه

برای آقایان مدل موهای زیادی به صورت کوتاه، متوسط و بلند مشاهده می‌شود. علاوه بر اندازه مو موارد دیگری در رابطه با مدل موی مردانه وجود دارد که شامل جلو، عقب و بغل مو است. با توجه به انواع کوتاهی‌های مو مردان در حالت‌های مختلف در لیست هر مدل مویی که بخواهید حتی با شکل متفاوتی در آورید. با گفتن اسم آن مدل و یا نشان دادن عکس مدل مد نظر خود از آرایشگر بخواهید آن مدل مو را روی موهای شما پیاده کند. در ادامه انواعی از مدل موی مردانه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مدل مو باز یا ارتشی (BUZZ)

مدل موی باز از جمله کوتاه‌ترین مدل‌های مو است که یک گزینه مناسب برای افرادی است که فعالیت روزانه زیادی دارند و فرصت کافی برای رسیدگی هر روزه به موهای خود ندارند و با کوتاه کردن موی خود به این مدل نیازی به رسیدگی کمی خواهند داشت. برای سربازان معمولا این مدل به کار می‌رود. البته خودتان در منزل نیز می‌توانید با این مدل کوتاهی مو انجام دهید. خط روی مو را هم می‌توانید مقدار کمی پایین یا بالا کرده و به صورتی گوشه‌ها کوتاه کنید که باعث بلندتر نشان دادن پیشانی شود. خط امتداد یافته تا ابرو که دارای یک قوس است، به صورتی است که از دید دیگران جزئی از مدل مو شما دیده نمی‌شود.

مدل موی ماهوتی (Crew Cut)

مدل موی ماهوتی شبیه به مدل موی Buzz است، البته در قسمت جلو بلندتر است. این مدل موی مردانه که به آن مدل موی خلبانی نیز گفته می‌شود، طرفداران زیادی به ویژه بین پسران کم سن و سال دارد. مدل آن به این صورت است که از قسمت بغل سر خیلی کوتاه است طوری که رنگ پوست نیز قابل مشاهده است، قسمت جلوی مو بلندتر و هر چه به می‌رود، موها کوتاه‌تر شده تا جایی که خالی از مو می‌شود.

مدل موی سزار (Caesar)

کوتاهی موی مردانه که به سزار معروف است ابداع شده جولیو سزار می‌باشد. در این مدل، چتری‌ها به صورت کوتاه در آمده و مناسب انواع مو است و امکان استفاده از آن برای موهای نازک و ضخیم وجود دارد. این مدل موجب ضخیم‌تر نشان دادن موها شده، پس در صورتی که تار موهای شما نازک است، بهتر است از آن استقبال کنید. این مدل به مدل موی ماهوتی شباهت زیادی دارد و تفاوت آن فقط بلندتر بودن آن نسبت به دو مدل ماهوتی است.

مدل موی شرقی آیوی لیگ (Ivy Leagues)

مدل موی آیوی لیگ از نوع ماهوتی و کمی بلندتر است، طوری که امکان فرق باز کردن و شانه به یک طرف وجود دارد و تا جایی که می‌خواهید گوشه‌های آن را بلندتر هم می‌توانید بزنید. در قسمت جلوی موها به طرف بالا رفته و می‌بایست آن‌ها را رو به بالا پوش داده یا به صورت تره در آورید. سایز کوتاه آن به عنوان مدل کلاسیک یا سنتی استفاده می‌شود در صورتی که سایز بلندتر مو برای مدلهای مدرن به کار می‌رود.

مدل موی خوشه‌ای (Textured Crop)

این مدل مو، نوعی مدل فرانسوی است که به آن بافت گندمی نیز گفته می‌شود. در این مدل موی پسرانه سایز موها در مقایسه با مدل سزار بلندتر است و بلندتر بودن موهای ناحیه جلو سر در آن موجب جذاب‌تر نشان دادن کراپ‌های مو می‌شود. یکی از رایج‌ترین مدلهای موی مردانه تکسچر کراپ است که برای متناسب شدن با استایل‌ها و انواع مو در حالت‌های مختلفی می‌تواند قرار گیرد. طراحی آن به صورتی است که بافت طبیعی مو را نشان می‌دهد و در حالت و اندازه‌ که باشد، این بافت را حفظ می‌کند. مدل موی خوشه‌ای مناسب فرم صورت‌های کشیده بوده و از نوع صاف کلاسیکی است که طرفداران خاص خود را دارد.

مدل موی میخی

مدل موی میخی در دنیای مدرن در دسته پرطرفدارترین مدل‌های مو قرار دارد و آن را به هر مدلی که می‌خواهید، در آورید. به طور معمول جلوی آن از سطح پیشانی جلوتر درآمده و برای افرادی که موهای ضخیم دارند، مناسب است.

مدل مو فرق وسط

به مدل موی فرق از وسط مدل مو قارچی، امو و جانی‌ دپ نیز گفته می‌شود و برای موهای بلند، کوتاه، زاویه‌دار مناسب است. برای انواع جنس مو ضخیم، نازک و یا معمولی از آن می‌توان استفاده کرد. هر زمان که بخواهید می‌توانید آن‌ها را پشت سر بسته و در این صورت مدل جدیدی ایجاد خواهید کرد.

مدل موی پوش داده یا پف کرده

این مدل یک از انواع رایج مدل‌های موی مردانه است که از نوع تقریبا کلاسیک و یا مدرن به حساب می‌آید و طرفداران زیادی دارد. مدل پوش داده شده معمولا به صورت کوتاه و بلند و قابلیت پیاده سازی روی موهای متوسط را نیز دارد. در صورت استفاده از روغن‌های مخصوص مو روی این مدل، به طور چشمگیری جذابیت آن افزایش پیدا می‌کند.

مدل موی حلقه‌ای (کوفی)

مدل موی حلقه‌ای به حالت‌های مختلف درمی‌آید و بیشتر روی موهای بلند قابل انجام است. این مدل به هر فرم صورتی می‌آید و حالت کلاسیک به ظاهر افراد می‌دهد. روش آن این گونه است که همه قسمت جلوی آن به طرف بالا حالت داده می‌شود.

مدل موی فرق کج (یک طرفه)

این مدل کوتاهی مو به صورت فرق کج است. برای بیرون آوردن آن از حالت یکنواختی و تکراری،  به هر مدل دیگری نیز درمی‌آید. به طور مثال کوتاه، بلند، شلخته، مرتب، رو به پایین یا رو به بالا حالت‌هایی است که در این مدل پیاده می‌شود.

مدل موی نواری

 برای انجام این مدل کوتاهی بهترین کار استفاده از قیچی است تا به راحتی روی آن مانور دهد. مدل موی نواری که از نوع کلاسیک است را نیز می‌توان به مدل‌های مختلف درآورد. اندازه موها در این مدل متوسط است و معمولا آن‌ها را به طرف بالا جمع می‌کنند.

مدل موی موهاک

مدل موهاک یک مدل موی رایج در کشور هند است که توانسته طرفداران زیادی در بین ورزشکاران و سلبریتی‌ها به خود جذب کند. در کل موهاک به موهایی که از بالا به عقب هدایت شده که به صورت کم پشت، پرپشت ،کوتاه یا بلند هستند.

مدل کوتاهی مو مردانه مناسب فرم صورت

قبل از انتخاب مدل مو، باید به فرم یا حالت صورت توجه کنید. به این ترتیب با مناسب‌ترین مدل مو جذابیت صورت خود را افزایش دهید. انواع فرم صورت شامل صورت مربع، مستطیل، گرد، بیضی، الماسی و قلبی است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

مدل موی مردانه مناسب فرم صورت مربع

صورت گردی که زاویه بیشتری دارد را صورت مربعی می‌نامند. طول و عرض در فرم صورت مربعی یکسان بوده و استخوان گونه و فک برجسته و واضح دیده می‌شوند. به افراد دارای این حالت صورت، مدل موی فرانسوی که در اطراف موها سایه محو دارد، ظاهر زیبایی می‌دهد.

مدل موی مردانه مناسب فرم صورت مستطیلی

این فرم صورت کشیده‌تر از فرم مربعی است. مدل مویی که صورت را کشیده‌تر نشان می‌دهد، مناسب افراد دارای فرم صورت مستطیلی نیست. مدلی که بخشی از پیشانی را بپوشاند یا مدل یک طرفه بهترین انتخاب برای این حالت صورت است.

مدل موی مردانه مناسب فرم صورت گرد

افرادی که صورت گردی دارند، معمولا طول و عرض صورت آن‌ها یکسان می‌باشد. بنابراین این فرم صورت شباهت بیشتری به فرم صورت مربعی دارد. تنها تفاوت آن‌ها خطوط تیز موجود در استخوان گونه و چانه در صورت گرم است. افراد دارای این حالت صورت انواع مدل مو به غیر از مدل‌هایی که عرض صورت را زیاد نشان می‌دهد می‌توانند به کار برند.

 مدل مو مردانه مناسب فرم صورت بیضی

اکثر مدل‌های موی مردانه به افراد با فرم صورت بیضی می‌آیند. طول صورت از عرض استخوان‌های گونه در فرم صورت بیضی بیشتر بوده، این افراد پیشانی تقریبا بزرگی دارند و خطوط تیزی به وسیله گونه‌ها و چانه در آن ایجاد شده است. انواع مدل موی زیادی برای این مدل وجود دارد.

مدل مو مردانه مناسب صورت الماسی

این حالت صورت به بیضی شباهت دارد ولی در این نوع استخوان چانه نسبتا تیز بوده، چانه از پیشانی باریک‌تر و استخوان گونه هم پهن‌تر از پیشانی است. مدل‌ موهایی که ناحیه بالایی بلندتر و اطراف مو کوتاه است، مناسب این حالت چهره می‌باشد. موی آشفته، یک طرفه چپ یا راست نیز گزینه‌های خوبی می‌توانند باشند.

مدل موی مردانه مناسب فرم صورت مثلثی

در این حالت صورت استخوان گونه و پیشانی باریکتر و چانه خط وسیعی دارد. مدل‌ مو‌های متوسط و بلند و همچنین ریش و موی بلند برای فرم صورت الماسی بهتر است استفاده شود. صورت مثلثی سازگاری خوبی با موی خیلی کوتاه ندارد ولی اگر ترجیح شما کوتاه است، بلندتر نگه‌داشتن بخش بالایی موها برای این کار بهتر خواهد بود. جذابیت صورت با مدل موهای روی پیشانی بیشتر می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله برخی مدل‌های موی مردانه ذکر شد. ولی همانطور که می‌دانید مدل‌ موهای زیادی برای مردان وجود دارد که طبق مد یا چیزی که به صورت شما می‌آید را با مشورت آرایشگر که حتما اطلاعات بیشتری در مورد انواع مدل مو یا کوتاهی مو دارد، می‌توانید انتخاب کنید. باید گفت علاوه بر حالت صورت، حالت یا ساختار مو را باید مد نظر قرار دهید. علت آن این است که این احتمال وجود دارد که برخی مدل‌های مو با نوع موهای شما متناسب نبوده یا سازگاری لازم با فرم یا حالت چهره شما در آن وجود نداشته باشد.

تازه های وبلاگ